Nemocní nebojte se!

22.05.2008 15:32



Pravidelní čtenáři týdeníku Mělnicko již možná zaregistrovali, že kromě informací o aktuálním růstu hub a jejich možném využití, zmíním občas také jejich zdravotní prospěšnost. Protože máme ve většině případů až neuvěřitelné výsledky s hlívou ústřičnou (snímek 1), rozhodl jsem se na toto téma rozepsat poněkud podrobněji.
Poprvé jsem se o léčivých účincích hlívy doslechl zhruba před pěti lety na jedné z přednášek ČMS. Bral jsem to tehdy jako zajímavost a přestože jsem byl ubezpečován několika mykology najednou, v její účinky jsem tehdy moc nevěřil. V té době jsem společně s uznávaným mykologem ing.Jiřím Baierem začal hlívu využívat v podobě rozemletého prášku a přidával ji do různých pokrmů. To samé jsem doporučil svým známým a z jejich reakcí a poznatků jsem si začal uvědomovat, že na této houbě skutečně něco bude.
Všichni ti, kteří měli problém s vysokým krevním tlakem a cholesterolem, byli již po poměrně krátké době pravidelného užívání hlívy ústřičné velmi mile překvapeni. Někteří navíc s potěšením konstatovali, že jim hlíva pomohla i při jiných obtížích.
V dnešním světě plném lži a falešné reklamy možná ani nebudete mým řádkům věřit, ale skutečnost je taková, že hlíva skutečně pomáhá a v některých případech dělá doslova zázraky. Určitě si kladete otázku, co je na této houbě tak zvláštního a co ji činí tak výjimečnou.
Tím zázrakem jsou především beta-1,3-D glukany, které aktivují buňky starající se o váš imunitní systém a nastartovávají komplexní regenerační procesy. Glukany ale nejsou to jediné co hlíva obsahuje. Je tu ještě velké množství důležitých proteinů, sterolů, vitamínů skupiny B, dále vitaminy D, C, K, aminokyseliny, mastné kyseliny, minerály, stopové prvky (bór, draslík, fosfor, jód, selen, sodík, zinek a železo) a v neposlední řadě také houbová vláknina, která z těla odstraňuje usazená škodlivá rezidua.
Vás ale bude zřejmě více zajímat při jakých onemocněních hlíva pomáhá a jakým způsobem ji nejlépe využít. Výzkumy ukazují, že hlíva díky svému naprosto ojedinělému složení látek, představuje jeden z nejúčinnějších prostředků v boji proti závažným civilizačním chorobám, kterými jsou rakovina, mozkové příhody a infarkty. Velmi účinná je při kloubových onemocněních, potížích s krevním tlakem a cholesterolem. Léčí ale i vleklé záněty, různá kožní onemocnění, například ekzém, či bradavice virového původu, které dokáže zcela odstranit, dále pomáhá alergikům, astmatikům a v některých případech také diabetikům. Výborná je samozřejmě také jako prevence proti chřipkám, angínám a nachlazením.Protože ale není dost dobře možné abychom čerstvou hlívu konzumovali každý den, existují v podstatě dva způsoby, jak ji denně užívat. Jedním z nich je, že si hlívu vypěstujeme sami.
Na druhém snímku vidíte jednu z možností, jak se tak dá učinit. Pokud ji budete pěstovat takto na pytlích se slámou, dočkáte se prvních plodnic již po měsíci od naočkování. Poté houby nakrájíte, do 40 stupňů nasušíte a rozemelete na prášek. Ten pak užívejte 2x denně, zhruba na čtvrtku čajové lžičky, nejlépe tak, že jej zamícháte do nějakého jogurtu. Pokud byste si s něčím nevěděli rady, můžete mi bez obav zavolat na tel.číslo 731131755.
Druhým způsobem je zakoupení některého z preparátů z hlívy ústřičné, které se konečně objevují také na našem trhu a začínají se dodávat i do lékáren. Nejúčinnějším z nich je určitě preparát využívající z hlívy již zmíněné glukany. Díky tomuto preparátu jsem se v podstatě rozhodl napsat tento článek. Za pouhých 9 měsíců, co jej přes náš mykologický kroužek v Regionálním muzeu vyzkoušelo zhruba 90 až 100 lidí, mi pouze 3 z nich sdělili, že nepociťují žádné změny k lepšímu. Jednalo se shodou okolností vždy o diabetiky. Ostatní si ale tento preparát nemohou vynachválit. Například pan Zdeněk Novák z Benátek nad Jizerou přivodil svému lékaři doslova šok. Nejen, že ho přestaly bolet klouby, ale po 6 měsících užívání preparátu z hlívy bude moct pravděpodobně vysadit prášky na vysoký krevní tlak, s kterým má problémy již několik let.
Každý takovýto případ mi udělá velkou radost. Když jsem oficiálně 1.3.2003 zakládal náš kroužek, bylo to hlavně za účelem osvěty. Chtěl jsem lidem předávat své poznatky a zkušenosti a minimalizovat tak riziko nějaké otravy v našem regionu. Tehdy jsem ještě netušil, že pro ně mohu udělat i více a díky houbám jim i pomoci.
Lidé toho o houbách zatím mnoho neví a staví se k nim poněkud nedůvěřivě, já osobně ale věřím, že se blíží čas, kdy je začnou zajímat i z jiného hlediska, nežli kulinárního a že největší zásluhu na tom bude mít právě hlíva ústřičná.

 

Jaroslav Malý,ČMS

—————

Späť



https://www.vladomakoluko.sk/